Wednesday, January 26, 2011

FAM: Bodoh Tak Boleh Diajar, Pandai Tak Boleh Ditegur!


Persatuan bangang! tu je yang mampu keluar dari mulut aku selepas membaca post facebook Tan Sri Annuar Musa malam tadi. Tan Sri Presiden KAFA dengan nada sesal telah menyatakan kekecewaan beliau berhubung keputusan FAM yang menggantung ketua jurulatih Kelantan, B. Sathianathan selama 6 bulan berkuat kuasa serta merta. Sehari kemudian, perbicaraan terhadap 3 ekor anjing kurap T-Team berlangsung di Wisma FAM. Sekali lagi, Tan Sri Presiden terkejut dan kecewa dengan keputusan FAM. 3 ekor anjing kurap tersebut terlepas daripada sebarang hukuman dan layak untuk terus bermain bersama dengan Kelab Pencuri Tegar, T-Team!

Bayangkanlah:
B. Sathianathan  digantung seminggu sebelum perlawanan akhir Piala Malaysia (Kelantan vs Negeri) kemudian penggantungan tersebut dimansuhkan... Tiba-tiba 4 hari sebelum Piala Sumbangsih bermula (Kelantan lawan Selangor) keluar kenyataan berkaitan penggantungan Sathia selama 6 bulan....
Pegawai KAFA kritik jadual terus dihadapkan ke JK Disiplin FAM, tapi Persatuan Bola Sepak N9 pertikai kenapa mereka tidak masuk Piala Sumbangsih senyap sepi tanpa sebarang berita pulak!

Lagi:
Penyokong Kelantan bakar mercun didenda berat, sedangkan penyokong Perlis tembak mercun masuk padang dan baling cermin bas penyokong Kelantan sehingga pecah, tiada sebarang denda dikenakan!

Dan Lagi:
Pemain Kelantan bertumbuk, masuk FAM dan dibicarakan. Ni, Pemain T-Team kena tumbuk oleh pemain Selangor, takde pulak sebarang hukuman dikenakan!

Dan yang terkini, akibat ketiadaan jurulatih, pasukan Kelantan mungkin tidak akan dibenarkan untuk bermain sempena Piala Sumbangsih pada 29 Januari nanti.

BUKANKAH NI MERUPAKAN PROVOKASI???????

Sudah terang lagi bersuluh KAFA dianak tirikan, dicemuh,didenda,dimaki,diSEGALANYA oleh FAM. Nak kata apa lagi? Sebab musabab tidak diketahui kenapa. KAFA merupakan persatuan bola sepak di Malaysia yang naik dengan begitu cepat, sehingga mampu berjuang dan hidup engan sendiri tanpa bantuan kerajaan negeri. Dan KAFA telah dicemburui oleh pelbagai pihak. TSAM, Presiden KAFA dengan mudah menang jawatan Timb. Presiden FAM, dan dicemburui oleh sesetengah pihak. Macam ni kah yang dikatakan perangai Orang Melayu kita? Tak boleh lihat MELAYU lain maju kedepan? BODOH!! Macam ni lah gayanya selagi pihak persatuan keras kepala dan tak mahu mendengar pandangan orang lain.

Cadangan terbaru aku untuk logo FAM:
                  (memang nak kena sepak terajang betul la kalau FAM ni adalah sejenis orang)

Jika macam ni sajalah level pesatuan sukan di Malaysia, jangan lah harap nak pergi maju. Nak join Piala Dunia 2030? Pergilah mampos! (Kalau korang ni jenis baca suratkhabar, mesti tahu pasal negara ASEAN nak melobi untuk jadi tuan rumah FIFA Wrold Cup 2030. Kalau taktau,baca!)

Apa-apa pun, KAFA tetap dihati kami. Kami akan terus berjuang bersama Tan Sri Presiden menaikkan persada bola sepak Kelantan di tanah air Malaysia. Semangat TRWs dalam hati kami tetap setia selagi wujudnya organisasi KAFA, serta jatuh bangunnya KAFA itu sendiri. Kepada TSAM: Kami sentiasa bersama dan berdiri teguh dibelakang TS Presiden menempuh segala apa yang terjadi kepada pasukan kesayangan kami.



Sebelum aku close entri ni, aku nak petik post TS dalam facebook beliau. Baca dan hayati bersama betapa seorang individu yang dikenali sebagai Bapa Pembangunan Bola Sepak Kelantan bersemangat mempertahankan apa yang menjadi hak beliau dan seluruh warga Kelantan. Baca dan hayati:

"walau teriknya mentari,tak bermakna bumi menjadi gersang...walau lebatnya hujan,belum tentu daratan tenggelam...Sekencang mana bertiupnya taufan belum tentu pohonnya tumbang...AKU ANAK KELANTAN..pantaiku pernah diterjah tentera merah,tok janggutku digantung kerna menentang penjajah,saadongku di culik kerana nafsu serakah...TAPI KELANTANKU TAK REBAH..jauh sekali menyerah kalah" - Tan Sri Annuar Musa, Bapa Pembangunan Bola Sepak Kelantan






GOMO KELATE GOMO!!!

4 comments:

NAA said...

oit..kuat kutuk fam..mujur ado tsam dale fam..maju la skit bola kito..mg n mmg smngt bola deh~

p/s: mtk tukar link blog..huhu

muse said...

haha. tahu xpo.aku otok gilo kut nge fam ni.kena dh rasanya peribahasa hok aku bui tu.huhu

muse said...

bkpo mitok tukar link blog plk tirah?

Anonymous said...

saya menyokong anda